بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

چگونه دچار بیماری های مغزی وروانی نشویم و در صورت ابتلا آنرا به موقع درمان کنیم

  • ۰
  • ۰
علائم ام اس 

افراد مبتلا به ام اس اولین علائم این بیماری را در سنین 20 الی 40 سالگی دچار می شوند. برخی از این علائم ممکن است زودگذر باشند. برخی ممکن است بیایند و بروند.
علائم ام اس - علائم ام اس

حواستان به این علائم باشد زیرا نظارت این علائم توسط پزشک باعث می شود که دکتر درمانی برای شما در نظر بگیرد که برای شما موثر است.

علائم زود هنگام ام اس :

*تار دیدن یا دو بینی
*مشکل در فکر کردن
*از دست دادن تعادل
*بی حسی
*مور مور شدن
*ضعف در دست ها و پا ها

هیچ دو فردی علائم یک سان در ابتلا به ام اس را ندارند. شما ممکن است یکی از علائم را داشته باشید و سال ها و ماه ها هیچ کدام از علائم به سراغ شما نیاید. در برخی از افراد این علائم پس از مدتی از بین می رود.

علائم مشترک ام اس :

در بین افراد مبتلا به ام اس علائم ممکن است متفاوت باشد. اما در زیر برخی از علائم که در بین افراد مبتلا بیشتر گزارش شده است را ذکر می کنیم :

1-احساسات غیر معمول :

برخی از افراد مبتلا به ام اس می گویند که احساس سوزن سوزن شدن دارند. همچنین ممکن است احساس بی حسی یا خارش یا سوزش یا دردهای شدید داشته باشند. نصف بیشتر مردم مبتلا به ام اس این علائم ناراحت کننده را دارند. خوشبختانه آن ها می توانند درمان شوند.

2-مشکلات ادراری :

تقریبا از هر 10 بیمار که از ام اس رنج می برند 8 تای آنها مشکلات اداراری دارند. ممکن است مجبور باشید روزانه بیشتر از حد همیشگی به دستشویی بروید. همچنین مشکلات مثانه ای دیگر نظیر یبوست نیز بسیار شایع می باشد.

3-مشکل در راه رفتن :

ام اس می تواند باعث ضعف در عضله یا اسپاسم شود. چیزی که باعث می شود بسیار سخت تر راه بروید. مشکلات تعادلی، احساس بی حسی در پا و خستگی از جمله مشکلاتی است که باعث ایجاد سختی در راه رفتن می گردد.

4-سرگیجه :

ممکن است احساس سرگیجه یا سبکی در سر داشته باشید.
التهاب-عفونت- حافظه- نقش التهاب و عفونت در کاهش حافظه
5-خستگی:

تقریبا از هر 10 نفر مبتلایان به ام اس 8 نفر احساس خستگی شدید می کنند. این رخداد معمولا در بعد از ظهر ها اتفاق می افتد و دلیل آن ضعف عضلانی می باشد. کند شدن قدرت تفکر و همچنین خواب آلودگی از جمله مشکلاتی است که افراد ابتلا به ام اس از آن رنج می برند اما این هیچ دلیل به میزان فعالیت یا کم خوابی شما ندارد. برخی از افراد مبتلا به ام اس می گویند که حتی بعد از خواب عالی شبانه باز هم احساس خستگی می کنند.

6-گرفتگی عضلات :

معمولا گرفتگی عضلات پا از علائم ام اس در40% افراد می باشد.ممکن است در حالت پیشرفته احساس درد شدید شود.

7-مشکلات جنسی :

این امر در زنان باعث خشکی واژن و اختلالات نعوظ در مردان می شود. هم در زنان هم در مردان این امکان بسیار شدید است. این بیماری باعث کاهش میل جنسی نیز می شود.

8-مشکلات گفتاری :

برخی مواقع ممکن است ام اس باعث اختلال در صحبت کردن فرد شود.

9-مشکلات تفکری :

تقریبا نصف افراد مبتلا به ام اس این مشکل را دارند. این مشکلات شامل فکر کردن کند، عدم توانایی در تمرکز کردن و کم حافظه ای می گردد.کمتر پیش می آید که افراد از مشکلاتی رنج ببرند که زندگی روزمره شان را به خطر بیاندازد.ام اس معمولا باعث نمی شود تا توانایی خواندن یا فکر کردن در افراد از دست برود اما باعث می شود که فرد نتواند به درستی این فعالیت ها را انجام دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی