بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

چگونه دچار بیماری های مغزی وروانی نشویم و در صورت ابتلا آنرا به موقع درمان کنیم

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آغوش ام اس چگونه دردی است و چطور آنرا درمان کنیم؟

آغوش ام اس چگونه دردی است؟

شما ممکن است این درد را در زیر قفسه سینه خود و یا در هر نقطه بین گردن و کمر خود احساس کنید. آغوشMS می تواند کسل کننده و دردناک، تیز، یا سوزشی باشد و معمولا از چند ثانیه تا چند ساعت و در موارد نادر، چند روز طول می کشد.

آغوش در حالیکه می تواند منبع آرامش و امنیت باشد وقتهایی هم می تواند ناشی از رنج و درد باشد و “آغوش ms” این منظور را بیان می کند.

اگر شما مبتلا به بیماری MS باشید ممکن است یک گروه از درد را در اطراف نیم تنه خود احساس کرده باشید. آن اغلب به نام “آغوش MS” نامیده می شود.

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

 عادت های بدی که می‌تواند به مغز شما لطمه بزند کدامند

عادت بدی که می‌تواند به مغز شما لطمه بزند!

اما برخی از این عادت‌های بد می‌توانند عوارضی بر روی مغز داشته‌باشند. به عنوان مثال، کمبود خواب ممکن است سبب زوال عقل، از جمله بیماری آلزایمر شود. بهترین کار، زمان‌بندی منظم برای خوابیدن است.

اگر در خوابیدن با مشکل مواجه هستید، از الکل، کافئین و الکترونیک در ساعات ابتدایی شب اجتناب کنید و خواب آرامش‌بخشی داشته‌باشید.

استرس می‌تواند دلیل بی‌خوابی‌هایتان باشد

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

چه دلایلی باعث ایجاد سردرد می شود وچگونه سردرد را درمان کنیم

دلایل سردرد متنوع است و می تواند شامل: رژیم غذایی،خواب ناکافی و … باشد.

۸ مورد از دلایل عجیب سردرد را بشناسید

همچنین محققان دریافتند که زنان با چاقی خفیف (شاخص توده بدن ۳۰) ۳۵٪ بیشتر از افراد با BMI کمتر ،مستعد سردرد هستند. همچنین افراد با چاقی شدید (شاخص توده بدن ۴۰) ۸۰٪ بیش از دیگران ممکن است دچار سردرد شوند.

– شخصیت

صفات خاص شخصی،واکنش پذیری، میزان استحکام و توان ذخیره انرژِی، همگی عواملی تعیین کننده هستند. اشخاصی که به سروصدا حساس هستند با قرارگیری در معرض این عامل، ممکن است دچار سردرد شوند.اگر شخص بتواند با استفاده از مدیتیشن و راههای ریلکس کردن عضلات بدن، خود را آرام کند، کمتر دچار سردردهای محیطی خواهد شد.

– خوابیدن طولانی

افرادی که آخر هفته ها زیاد می خوابند و نزدیک ظهر بیدار می شوند، مستعد ابتلا به سردرد در روزهای بعد می شوند. محققان توصیه می‌کنند که در روزهای تعطیل، ساعات خواب خود را زیاد تغییر ندهید، زیرا این کار موجب سردرد در روزهای بعد خواهد شد.

– کم آبی بدن

دکتر جان لاپوما، نویسنده کتاب آشپزی پزشکی می گوید: کم آّبی یکی از دلایل مهم سردرد است. البته این بدان معنا نیست که افراد مقادیر بسیار زیادی آب بنوشند. نوشیدن آب در حد متعادل و مصرف انواع میوه و سبزی به راحتی آب بدن را تامین کرده و از سردرد پیشگیری می کند.

– حذف یک وعده غذایی

ما می دانیم که زندگی شما،ممکن است پر مشغله باشد اما باید بدانید که حذف وعده های غذایی یکی از شایعترین دلایل ایجاد سردرد است.

– کافئین بیش از حد

مقدار کمی از کافئین می تواند به بهبود سردرد کمک کند اما مصرف بیش از حد آن،می تواند باعث سردرد شود. دکتر آدری هالپرن، متخصص مغز و اعصاب در شهر نیویورک می گوید: اگر مصرف کافئین موجب سردرد شما می‌شود، سعی کنید به تدریج میزان آن را به دو روز در هفته محدود نمائید.

– کم تحرکی

نتایج یک مطالعه درسوئد نشان داد، کسانی که کم تحرک بودند، بیشتراز دیگران مستعد سردرد هستند. افرادی که روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش می‌کنند، بسیار کمتر از دیگران دچار سردرد می شوند.به نظر می رسد که ورزش با از بین بردن استرس، ارسال خون بیشتر به مغز و ترشح اندورفین(مسئول ایجاد احساس خوب) در ارتباط است.

البته ورزش برای برخی از افراد ممکن است خطرناک باشد، این گونه اشخاص قبل از تصمیم به ورزش حتماً باید با پزشک خود مشورت کنند.

– کم خوابی

یک مطالعه بزرگ نشان می‌دهد کسانی که به‌طور متوسط شش ساعت خواب شبانه دارند. به میزان قابل‌توجهی بیش از دیگران ممکن است دچار سردرد شوند و سردردهای شدیدتری را نیز تجربه می‌کنند.

– غذاها

برخی از غذاها به‌ویژه آن‌هایی که حاوی منیزیم هستند،ممکن است موجب ایجاد سردرد شوند. برای جلوگیری از آن،مصرف اسفناج، سویا، سبوس جو دو سر، جو، روغن ماهی، روغن‌زیتون، لوبیا سفید، آفتابگردان و دانه کدوتنبل توصیه می‌شود.

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

چگونه با استفاده از تب سنتی سرد یا گرم مزاجی مغز را تشخیص دهیم

 مهدی یوسفی درباره انواع مزاج مغز اظهار داشت: مزاج شناسی از اصول اصلی طب سنتی است و با دانستن مزاج می‌توان بهتر زندگی کرد.

نشانه‌های گرمی مزاج مغز

مهدی یوسفی گفت: سرخی رو و چشم, رشد سریع موهای سر در دوره نوزادی و سیاهی مو, طاسی سر در پیری, سردرد بر اثر تابش مستقیم آفتاب به سر و مصرف غذاها و نوشیدنی‌های گرم, داشتن خواب سبک و کم, پُرحرفی و زیرکی نشانه‌های گرمی مزاج مغز است.

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

 

گیاهان دارویی مفید برای اعصاب

بنگ دانه – بید- پونه- تاتوره- تاجریزی سیاه- خشخاش- چای کوهی- شاهدانه – زرشک- گل مغربی- گریپ فروت- مارچوبه- کاسنی- گل محمدی- قهوه- نسترن- اسطوخودوس – بابونه – بادرنجبویه – بهارنارنج – جوی دوسر – جین سینگ – جینکو – چای – رازک – ریحان – زردچوبه – زعفران – سنبل الطیب – علف چای – کرفس – گل رنگ – گل ساعتی – گل گاو زبان – نعنا فلفلی – نعنا قمی.

 

در متن پایین تعدادی از گیاهان دارویی مفید برای بهبود و رفع برخی ناراحتی های اعصاب را بیان می کنیم که تعدادی با هم و تعدادی به تنهایی استفاده می شوند.

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

چگونه ذهن خود را تقویت کنیم


a


۳راهکار عجیب و مفید برای تقویت ذهن!

من روث را می‌شناسم، مجذوب داستانش و برخی از نکاتی که او در کتابش (Being Brain Healthy) آورده است، شده‌ام. روث مجبور بود تا بسیاری از توانایی‌های اساسی ذهنش را بازسازی کند و در این اثنا دریافت چگونه ابهام ذهنی را در علائم نامشخصی که در درمان‌های سنتی‌ به آن پرداخته نشده‌است، پاک کند.

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

برای رفع اضطراب و دستیابی به آرامش اعصاب چکار کنیم

 

آیا شما دچار اضطراب هستید و احساس می کنید که هر دم احتمال دارد عصبانی شوید؟ نگاهی به این سه شیوه مفید برای تمدد اعصاب بیاندازید که خوشبختانه می توانند اضطراب شما را کاهش دهد.

جادوی وان حمام پر از آب داغ

تصور کنید که در وان حمام پر از آب داغ، خود را غوطه ور می کنید، و گرمای آب داغ را در حمام یا در بالکن خود در زیر نور خورشید احساس می کنید. چه چیزی بهتر از یک حمام داغ در یک شب سرد زمستانی یا حتی یک بعدازظهر زمستانی وجود دارد؟

  • ستاره نجفی