بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

چگونه دچار بیماری های مغزی وروانی نشویم و در صورت ابتلا آنرا به موقع درمان کنیم

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درمان های خانگی و طب سنتی برای رفع تیک عصبی چیست؟

تیک های عصبی می تواند با رفتارهایی مثل بالا انداختن شانه،پلک زدن،تنگ کردن چشمها، تکانهای تند سر یا شانه، شکلک در آوردن یا چین دادن بینی دیده شود. در واقع تیک ها، حرکات بدنی یا صداهای کنترل نشده هستند و انواع مختلفی از تیک های عصبی وجود دارد. برخی افراد ممکن است تنها یک نوع تیک داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است چندین تیک داشته باشند. برخی از انواع متداول تیک ها در ادامه بخش سلامت نمناک توضیح داده شده اند.

انواع تیک های عصبی

انواع مختلفی از تیک های عصبی وجود دارند که برخی بر حرکت بدن (تیک موتوری) و بقیه بر صدا تاثیر می گذارند.
تیک عصبی چشم

درمان های خانگی تیک عصبی

تیک های حرکتی:

تیک های عصبی که منجر به حرکات بدنی می شوند به عنوان "موتور تیک ها" شناخته می شوند.
  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

بیماری دلشوره و اضطراب 

دلشوره و اضطراب شاید به ظاهر ساده و بی ضرر باشد اما پنهانی تمامی اعضای بدن شما را تحت تاثیر خودش قرار می دهد و ممکن است در یک لحظه شما را از پا در بیاورد.نحوه ی زندگی ، محیط اجتماع و شرایط اقتصادی در هر منطقه از عوامل مهم بروز استرس در افراد است.امروزه ماشینی شدن کار ها باعث شده است ، بیشتر فعالیت ها با نیروی فکری انجام شود و نیروی بدنی کاربرد کمتری پیدا کند. همین مسئله باعث می شود که افراد به مشکلات روحی زیادی برخورد کنند که از اصلی ترین این مشکلات ، مسئله ی دلشوره و فشار های روحی است.

از جمله این عوارض ایجاد دل درد، دل پیچه، گرفتگی عضلات، مشکلات گوارشی، احساس سوزش سرمعده یا لرزش عضلات و خوردن ناخن نمونه ای از تاثیرات دلشوره است.

استرس و اضطراب

علایم فیزیکی اضطراب و دلشوره

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

دلیل اختلال او سی دی و راه چاره برای مبتلایان به وسواس فکری و عملی

در مواردی که به طور منظم به عقب بر گردیم و دوباره چک کنیم که آهن جدا شده یا ماشین شما قفل شده، نرمال و طبیعی است اما اگر از اختلال وسواسی-اجباری (OCD) رنج می برید، افکارهای وسواسی و رفتارهای اجباری به شدت در زندگی روزمره تان وارد می شود و تأثیر می گذارند مهم نیست چه کاری انجام می دهید، نمی توانید آنها را از خود دور کنید اما کمک در دسترس است. با درمان و استراتژی های موثری که در این بخش از سلامت روان نمناک خواهیم گفت ، می توانید خود را از افکار ناخواسته و درخواست های غیر منطقی خود، رها سازید و کنترل زندگی خودتان را در دست بگیرید اما قبل از هر چیز باید در مورد اختلال او سی دی و علائم آن بیشتر بدانید.

وسواس فکری

علل و علائم اختلال وسواس فکری 

اختلال وسواس فکری (OCD) ، او سی دی چیست؟

اختلال وسواسی-اجباری (OCD) ،یک اختلال اضطرابی است که با افکار غیر قابل کنترل، ناخواسته و رفتارهای متداول و رفتارهای تکراری، که احساس می کنید ، مجبورید تا آنها را انجام دهید. اگر شما OCD دارید، احتمالا متوجه شده اید که اندیشه های وسواس انگیز و رفتارهای اجباریتان غیر منطقی است،

  • ستاره نجفی
  • ۰
  • ۰

بهترین راه و روش های درمان خونریزی بینی یا همان خون دماغ شدن

خونریزی بینی یا در اصطلاح عام خون دماغ شدن ممکن است در هر سنی اتفاق بیافتد.اما میزان خونریزی بستگی به عوامل مختلفی دارد که ممکن است باعث ترس و وحشت فرد بیمار شود. اما علت و راهکارهای بند آوردن این بیماری را در ادامه مشاهده نمایید.

روش های درمان به 2 دسته تقسیم می شوند که شامل روش های خانگی و روش های پزشکی است که در مراجعه به پزشک برای فرد انجام می شود که در این بخش از سلامت نمناک به معرفی و توضیح هردو روش خواهیم پرداخت.

 درمان خونریزی بینی

چگونه خونریزی بینی را متوقف کنیم؟

درمان های خانگی برای خون دماغ شدن:

1. کمپرس سرد:

کمپرس سرد روشی برای جلوگیری از خونریزی بینی است و چنانچه در این بخش از سلامت نمناک می خوانید سرما باعث می شود رگ های خونی سریع تر منقبض شوند و جریان خون را کاهش می دهد. این کار خونریزی را ظرف چند دقیقه متوقف می کند.

  • چند مکعب یخ را با حوله نازک روی بینی بگذارید.
  • ستاره نجفی