بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

چگونه دچار بیماری های مغزی وروانی نشویم و در صورت ابتلا آنرا به موقع درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

تحقیقات جدید نشان داده که افزایش مصرف چربی های ترانس خطر ابتلا به افسردگی را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد.
 افسردگی-روغن زیتون- ابتلا به افسردگی در اثر مصرف نکردن روغن زیتون

تحقیقات انجام شده بر روی عادات غذایی ۱۲ هزار و ۵۹ فرد دانشگاهی نشان داده است افرادی که چربی‌های ترانس زیادی مصرف می‌کنند، ۵۰ درصد بیش از سایرین در معرض افسردگی قرار دارند.

افرادی که تمایل به مصرف چربی‌های یک ظرفیتی غیراشباع دارند، کمتر از سایرین به افسردگی دچار می‌شوند.چربی های ترانس ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند .داشتن یک رژیم سالم غذایی نه تنها خطر ابتلا به ناراحتی‌های قلبی و انواع سرطان‌ها را پایین می‌آورد، بلکه سلامت روان را هم تضمین می‌کند.

داشتن رژیم غذایی مدیترانه‌ای مانع از بروز افسردگی می‌شود، برخلاف آن رژیم‌های غربی احتمال افسردگی را بالا می‌برند.هر اندازه یک فرد بیشتر از چربی‌های ترانس استفاده کند، به همان میزان با احتمال بیشتری تحت تاثیر اثرات مخرب ناشی از آن قرار می‌گیرد.

این در حالی است که نوع دیگری از چربی‌ها که در ماهی‌ها، روغن‌های گیاهی و روغن زیتون یافت می‌شوند، می‌توانند خطر ابتلا به علائم افسردگی را تا حد زیادی کاهش دهند.

البته باید توجه داشت این تحقیقات بر روی افرادی انجام شد که میزان مصرف چربی‌های ترانس در آن‌ها کم بود، با این حال محققان متوجه شدند خطر ابتلا به افسردگی در این افراد تا ۵۰ درصد بیشتر از دیگران است که این موضوع نشان می‌دهد رژیم غذایی که هر فرد مصرف می‌کند، نقش بسیار مهمی در وضعیت روحی او ایفا می‌کند.

در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰ میلیون نفر در جهان از علائم افسردگی رنج می‌برند که این آمار در طول سال‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

توجه داشته یاشید که روغن زیتون بهترین نوع روغن چرب غیر ترانس و غیر اشباع است که می تواند برای پخت و پز و شیرینی و سالاد استفاده شود و مصرف روغن زیتون به عنوان تنها روغن غذاهای دریایی تنها دلیل طول عمر توام با سلامت مردمان کشورهای مدیترانه ای است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی