بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

چگونه دچار بیماری های مغزی وروانی نشویم و در صورت ابتلا آنرا به موقع درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

لکنت زبان در کودکان را چگونه درمان کنیم

لکنت زبان در کودکان یک مشکل گفتاری است که باعث می شود کودکان در روان صحبت کردن دچار مشکل شوند. لکنت زبان در کودکان اغلب در ابتدای جملات صورت می گیرد، اما گاهی اوقات هم در تمام شکل صحبت کردن تاثیر می گذارد.

درمان قطعی لکنت زبان در کودکان

 

نبض ما– کودکان ممکن است هنگام لکنت زبان کارهای غیر کلامی هم را انجام دهند. به عنوان مثال، ممکن است حرکات  چشم ها زیاد شده و یا دست های خود را تکان بدهند. با ما همراه باشید تا درباره علل لکنت زبان در کودکان و درمان آن صحبت کنیم.

 

سه نوع لکنت زبان مختلف وجود دارد.

لکنت زبان نوروژنیک:

این نوع لکنت زبان بر اثر اختلال سیگنال های اعصاب و مغز به وجود می آید.

لکنت زبان رشدی:

این نوع لکنت زبان معمولا در کودکان زیر چهار سال ایجاد می شود، یعنی زمانی که آن ها شروع به یادگیری زبان می کنند.این نوع لکنت زبان معمولا به خودی خود برطرف می شود.

لکنت زبان روانشناختی:

 این نوع لکنت معمولا از بخشی از مغز که مسئول تفکر  است ناشی می شود.

علل لکنت زبان در کودکان

ما واقعا نمی دانیم چرا لکنت زبان اتفاق می افتد. این  مشکل ممکن است به این دلیل باشد که پیامی که مغز کودک در هنگام صحبت کردن به عضلات دهان او می فرستد، دچار خطا یا تاخیر می شود.  این خطا یا تاخیر باعث می شود که کودک وقتی که صحبت می کند، عضلات دهانش، با کلمات هماهنگ نشده و  باعث لکنت  شود.

لکنت  زبان کودک گاهی می تواند ریشه خانوادگی داشته باشد. این به این معنی است که اگر یکی از افراد خانواده لکنت داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که کودک هم دچار لکنت زبان شود.  اما این بدان معنا نیست که کودکی که سابقه خانوادگی لکنت دارد، قطعا دچار لکنت زبان می شود.

علل لکنت زبان ناگهانی

لکنت زبان معمولا  ناشی از اضطراب یا استرس نیست. اما لکنت زبان  باعث استرس می شود، مخصوصا برای نوجوانان. آسیب مغزی ناشی از  سکته مغزی هم  می تواند باعث لکنت نورونی(اعصاب) شود. کمبود و اختلالات عاطفی شدید هم می تواند باعث لکنت روانی شود.

به طور کلی لکنت زبان می تواند  علل مختلفی داشته باشد. برخی از این موارد عبارتند از:

– سابقه  خانوادگی لکنت زبان

– علل نوروفیزیولوژی(دلایل مغزی)

– مشکلات رشد در دوران کودکی

زمان شروع  لکنت زبان در کودکان

لکنت در کودکان اغلب در طول سال های پیش دبستانی شروع می شود، یعنی  در سن  2 تا 4 سالگی. این زمان،  زمانی است که کودکان شروع به یادگیری ترکیب کلمات و جملات طولانی می کنند. لکنت زبان می تواند به طور ناگهانی شروع شود. برای مثال، یک کودک ممکن است یک روز صبح با لکنت زبان از خواب بیدار شود. در موارد دیگر هم لکنت زبان ممکن است در طول  زمان ایجاد شود.

کنترل خشم کودک

لکنت زبان ناگهانی کودک چرا اتفاق می افتد؟

لکنت زبان  ناگهانی کودک معمولا بعد از یک وقوع یک اتفاق ناخوشایند و یا دلهره آور ایجاد می شود. این مشکل معمولا  مربوط به دوران خردسالی است و کودکان بیشتر به لکنت زبان ناگهانی دچار می شوند. اگرچه ممکن است این لکنت ناگهانی در بزرگسالان هم ایجاد شود.

  • ۹۷/۰۸/۲۵
  • ستاره نجفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی