بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

بیماری های مغز واعصاب

چگونه دچار بیماری های مغزی نشویم

چگونه دچار بیماری های مغزی وروانی نشویم و در صورت ابتلا آنرا به موقع درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

سکسکه نشانه چه بیماری است

سکسکه از عوارضی است که نه تنها جنبه آزاردهنده دارد بلکه می تواند نشانه ای از ابتلا به مشکلات دیگر پزشکی باشد.

به گزارش نبض ما، به نقل از آوای سلامت، سکسکه زمانی رخ می دهد که دیافراگم و دیگر اندام های تنفسی با اسپاسم ناگهانی غیر ارادی رو به رو می شوند. این عارضه در هر کسی رخ می دهد و معمولا در مدت کوتاهی از بین می رود اما سکسکه های طولانی مدت با مسائل جدی سلامت ممکن است در ارتباط باشند:

ابتلا به ریفلاکس معده

نشانه های ثبت شده از بیماری ریفلاکس معده عبارتند از سوزش سر دل، دهان تلخ مزه، تهوع . جالب است که سکسکه می تواند یکی از علائم ابتلا به بیماری ریفلاکس معده باشد. اگر این عارضه ادامه دار بود، باید با پزشک تان برای چک کردن ریفلاکس معده تماس بگیرید چون عدم درمان آن می تواند مخل شیوه زندگی باشد و سلامت معده و مری آسیب بزند.

استرس زیاد

افرادی که دچار استرس های عصبی هستند، بیشتر از سایرین دچار عارضه سکسکه موقت و کوتاه مدت می شوند. از عوامل موثر دیگر در بروز این عارضه، می توان از هیجانات عاطفی، تشویش و اضطراب نام برد.

ابتلا به سرطان

این عارضه می تواند با حضور برخی از سرطان ها از جمله سرطان معده یا لنف ارتباط داشته باشد. سکسکه ای که بیش از ۳۰ روز ادامه داشته باشد و نسبت به درمان مقاوم شود، با سرطان های مذکور مرتبط است. البته به گفته کارشناسان به ندرت می توان این عارضه را به انواع خاصی از سرطان ارتباط داد. سکسکه ها معمولا خود به خود بهبود می یابند اما اگر زمان آنها طولانی شد نیاز به درمان توسط پزشک پیدا می کنند.

 
  • ۹۷/۱۱/۱۵
  • ستاره نجفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی